ul. Prądzyńskiego 12 | kontakt@pm8.ostroleka.edu.pl | 29 764-58-16

„SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?”

 

Już po raz kolejny nasze przedszkole wzięło udział w programie edukacyjnym pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” zorganizowanego przez Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Warszawie oraz Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Ostrołęce.

Celem programu było:

– zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego;

– budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat;

– rozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne;

– kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych;

– propagowanie zdrowego stylu życia;

– zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.

Podczas zajęć przedszkolaki zostały zapoznane ze znaczkiem „EKO” – jego wyglądem, znaczeniem oraz zastosowaniem. Dzieci nauczyły się także rozpoznawać produkty ekologiczne oznaczone tym symbolem. Obejrzały również film edukacyjny, z którego dowiedziały się skąd się biorą produkty ekologiczne.

Następnie przedszkolaki zapoznały się z piramidą zdrowego żywienia, która pomogła im zrozumieć, jakie produkty powinny stanowić podstawę codziennej diety, a które należy spożywać rzadziej. Dzieci wspólnie układały obrazki przedstawiające różne artykuły spożywcze w odpowiednich miejscach piramidy, rozmawiając przy tym o swoich ulubionych potrawach oraz o tym, co jest zdrowe.

Podczas zajęć dzieci dowiedziały się także, jak ważną rolę w codziennym życiu odgrywa woda dla ludzi, roślin i zwierząt. Poznały również etapy powstawania chleba i zawody związane z produkcją żywności, takie jak rolnik, młynarz czy piekarz.

Przedszkolaki z entuzjazmem uczestniczyły w różnorodnych grach i zabawach, które promowały aktywny tryb życia. Były to między innymi gry zespołowe, ćwiczenia ruchowe oraz zabawy na świeżym powietrzu, które nie tylko sprawiły dzieciom wiele radości, ale również wspierały ich rozwój fizyczny.

Na zakończenie zajęć dzieci wzięły udział w zabawach utrwalających zdobytą wiedzę. Były to między innymi quizy, zagadki oraz prace plastyczne związane z tematyką ekologii i zdrowego stylu życia.

Udział w programie przyczynił się do poszerzenia wiedzy dzieci na temat rolnictwa ekologicznego, zasad zdrowego odżywiania oraz znaczenia aktywności fizycznej. Zajęcia były nie tylko źródłem cennej wiedzy, ale również inspiracją do podejmowania zdrowych wyborów każdego dnia