ul. Prądzyńskiego 12 | kontakt@pm8.ostroleka.edu.pl | 29 764-58-16

PLAN DNIA

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3-4 LETNICH

630 – 815    Schodzenie się dzieci. Zabawy

dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia

indywidualne lub w małych zespołach dostosowane do możliwości

dzieci. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane na tematy

zgodne z  zainteresowaniami dzieci.

815 – 900     Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, przygotowanie do śniadania,

czynności higieniczne, śniadanie.

900-930      Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.

930-1000     Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

1000-1100   Pobyt na świeżym powietrzu, wyjścia, spacery, gry i zabawy

ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze itp., zabawy

dowolne w sali.

1100-1200   Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, ćwiczenie

samoobsługi, obiad.

1200-1300   Relaksacja, zabawy według zainteresowań. Religia/j. angielski.

1300-1400   Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje

przyrodnicze, spacery. Religia/j. angielski.

1400-1500  Zajęcia dowolne w sali, utrwalenie poznanych wierszy,

piosenek. Religia/j. angielski. Przygotowanie do podwieczorku,

czynności higieniczne, podwieczorek.

1500-1700  Ćwiczenia ogólnorozwojowe ( np. rozwijające percepcję wzrokową

i słuchową, grafomotorykę ), słuchanie opowiadań nauczyciela.

Zabawy według zainteresowań, rozmowy indywidualne z dziećmi.

Porządkowanie zabawek. Rozchodzenie się dzieci,      

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5-6 LETNICH

630 – 815    Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów

dzieci. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach dostosowane

do możliwości dzieci. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy

kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.

815 – 900     Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, przygotowanie do śniadania,

czynności higieniczne, śniadanie.

900-1000    Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.

1000-1100   Pobyt na świeżym powietrzu, wyjścia, spacery, gry i zabawy

ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze itp. lub zabawy

dowolne w sali.

1100-1200   Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, ćwiczenie

samoobsługi, obiad.

1200-1300   Relaksacja, zabawy według zainteresowań. Praca indywidualna z

dzieckiem zdolnym lub o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Ćwiczenia utrwalające wiedzę i umiejętności zdobyte w czasie zajęć

dydaktycznych. Religia/j. angielski.

1300-1400   Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje

przyrodnicze, spacery. Religia/j. angielski.

1400-1500   Zajęcia dowolne w sali, utrwalenie poznanych wierszy, piosenek.

Religia/j. angielski. Przygotowanie do podwieczorku, czynności

higieniczne, podwieczorek.

1500-1700   Ćwiczenia ogólnorozwojowe indywidualne lub w małych zespołach

(np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę ),

słuchanie opowiadań nauczyciela, swobodne zabawy dzieci. gry

i zabawy stolikowe, rozmowy indywidualne z dziećmi.

Porządkowanie zabawek, rozchodzenie się dzieci,