RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3-4 LETNICH
630 – 815 Schodzenie się dzieci. Zabawy
dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia
indywidualne lub w małych zespołach dostosowane do możliwości
dzieci. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane na tematy
zgodne z zainteresowaniami dzieci.
815 – 900 Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, przygotowanie do śniadania,
czynności higieniczne, śniadanie.
900-930 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
930-1000 Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
1000-1100 Pobyt na świeżym powietrzu, wyjścia, spacery, gry i zabawy
ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze itp., zabawy
dowolne w sali.
1100-1200 Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, ćwiczenie
samoobsługi, obiad.
1200-1300 Relaksacja, zabawy według zainteresowań. Religia/j. angielski.
1300-1400 Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje
przyrodnicze, spacery. Religia/j. angielski.
1400-1500 Zajęcia dowolne w sali, utrwalenie poznanych wierszy,
piosenek. Religia/j. angielski. Przygotowanie do podwieczorku,
czynności higieniczne, podwieczorek.
1500-1700 Ćwiczenia ogólnorozwojowe ( np. rozwijające percepcję wzrokową
i słuchową, grafomotorykę ), słuchanie opowiadań nauczyciela.
Zabawy według zainteresowań, rozmowy indywidualne z dziećmi.
Porządkowanie zabawek. Rozchodzenie się dzieci,
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5-6 LETNICH
630 – 815 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów
dzieci. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach dostosowane
do możliwości dzieci. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy
kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
815 – 900 Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, przygotowanie do śniadania,
czynności higieniczne, śniadanie.
900-1000 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
1000-1100 Pobyt na świeżym powietrzu, wyjścia, spacery, gry i zabawy
ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze itp. lub zabawy
dowolne w sali.
1100-1200 Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, ćwiczenie
samoobsługi, obiad.
1200-1300 Relaksacja, zabawy według zainteresowań. Praca indywidualna z
dzieckiem zdolnym lub o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ćwiczenia utrwalające wiedzę i umiejętności zdobyte w czasie zajęć
dydaktycznych. Religia/j. angielski.
1300-1400 Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje
przyrodnicze, spacery. Religia/j. angielski.
1400-1500 Zajęcia dowolne w sali, utrwalenie poznanych wierszy, piosenek.
Religia/j. angielski. Przygotowanie do podwieczorku, czynności
higieniczne, podwieczorek.
1500-1700 Ćwiczenia ogólnorozwojowe indywidualne lub w małych zespołach
(np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę ),
słuchanie opowiadań nauczyciela, swobodne zabawy dzieci. gry
i zabawy stolikowe, rozmowy indywidualne z dziećmi.
Porządkowanie zabawek, rozchodzenie się dzieci,