Grupa „Słoneczka otrzymała Certyfikat za udział w Innowacji pedagogicznej pt. „Zakodowana Kraina przygód Zosi” na bazie Międzynarodowego Programu Edukacyjnego- projekt STEAM. Celem głównym innowacji było rozwijanie wszechstronnych zainteresowań dzieci, a w szczególności popularyzowanie wiedzy interdyscyplinarnej. W ramach realizacji innowacji zostały zrealizowane następujące działania:
– Wprowadzenie- Witajcie w Krajnie Zosi. Podczas pierwszego wyzwania dzieci poznały robota Zosię. Przedszkolaki wykonując misję przeprowadzenia „Zosi” przez labirynt kodów na kratownicy rozwijały logiczne myślenie. „Słoneczka” układały kody dla kolegów i koleżanek z grupy ( również z użyciem liczb). Następnie same wcieliły się w „Żywego robota”, którego zaprogramowali rówieśnicy (za pomocą ułożonych kodów na kratownicy);
– Kolorowa jesień- przedszkolaki wykonując jesiennego przyjaciela ozdabiając go darami przyrody przyniesionymi ze spaceru do przedszkola rozwijały umiejętności plastyczne oraz współpracę i współdziałanie w grupie. Słoneczka zrobiły również prace plastyczne – Jesienne drzewo, wykonane z kolorowych pasków papieru;
– Święto Dyni- dzieci wysłuchały historii o Dyniolandii i Panu Dyniowatym. Rozwijały umiejętności matematyczne za pomocą kodowania „wyturlały dynię”, porównywały wielkość i ciężar dyni. Sprawdziły, co kryje w środku dynia;
– Bajkowe przygody- Przedszkolaki rozwiązywały bajkowe zagadki, poruszały się zgodnie z wylosowanym obrazkiem i dołączaną do niego instrukcją. Wykonały prace plastyczno-techniczne „Chatka z piernika”. Na zakończenie zajęć bawiły się w teatrzyk z wykorzystaniem wykonanych chatek oraz postaci bajkowych. Przedszkolaki doskonaliły kreatywność i wyobraźnię przestrzenną;
– Poznajemy Polskę – Dzieci kształtowały postawy patriotyczne wykonując kotyliony w barwach naszej ojczyzny;
– Misiowe Przygody – „Słoneczka” utrwalały kierunki w przestrzeni podczas kodowania oraz zabaw z pluszowymi misiami. Ponadto wykonały pracę plastyczno- techniczną „Misia”;
– Eko Zosia – Uczyliśmy się jak dbać o naszą planetę, dzieci wykonały plakat jak oszczędzać wodę oraz utrwalały zasady segregacji podczas kodowania na kratownicy. Dzieci rozwijały swoje zainteresowania przyrodnicze i postawy proekologiczne;
– Puchatek i miód- Dzieci pogłębiały wiedzę o otaczającym je środowisku poznały przygody Kubusia Puchatka oraz rozwijały umiejętności techniczne podczas tworzenia plastra miodu z klocków konstrukcyjnych;
– Wiosna- Tworzyliśmy wiosenne opaski oraz rozwijaliśmy umiejętność współpracy i współdziałania w trakcie tworzenia wspólnego plakatu.
W wyniku przeprowadzonej innowacji, przedszkolaki wzbogaciły wiedzę o otaczającym świecie, udoskonaliły umiejętności plastyczno-techniczne, rozwinęły umiejętność współdziałania i współpracy w grupie, pogłębiły umiejętności matematyczne, stawały się inżynierami i twórcami. Wiedzą, że nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka są ze sobą splecione, tworząc całość.